FLOWAIR od wielu lat szkoli młodych ludzi z zakresu ogrzewania i wentylacji. Branża HVAC dynamicznie się rozwija, a innowacyjny charakter naszej firmy powoduje, że mamy dostęp do nowych technologii i międzynarodowej wiedzy, którą chcemy się dzielić. Do tej pory zapraszaliśmy studentów do firmy i naszego showroomu, prowadziliśmy zajęcia i wykłady na uczelniach. Na początku b.r. FLOWAIR uruchomił również program AKADEMIA STUDENTA, pogłębiając współpracę z Politechnikami.
KONCEPCJA AKADEMII
Akademia Studenta skierowana jest do uczelni wyższych powiązanych z branżą HVAC. Celem projektu jest pomoc uczelniom, poprzez dostarczenie odpowiedniego sprzętu i wiedzy, w jak najlepszym wykształceniu absolwentów oraz przygotowanie ich do odpowiedniego startu w branży. Pragniemy wspomóc uczelnie zarówno na poziomie teoretycznym, jak również wzmocnić praktyczne aspekty nauczania. W projekcie przewidziano szereg aktywności skierowanych do studentów zachęcających do pozyskania dodatkowej wiedzy.
PROJEKT STANOWISKA BADAWCZEGO NA AGH
W połowie bieżącego roku w ramach Akadamii nawiązaliśmy współpracę z Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie. Po wielu rozmowach i ustaleniach na uczelni powstało stanowisko badawcze FLOWAIR z nagrzewnicą wodną LEO.
OPIS STANOWISKA
Stanowisko może działać samodzielnie, jak również może być pomocą do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych z wykorzystaniem zainstalowanych urządzeń. Uważamy, że podstawą kształcenia powinna być nauka praktyczna, która pomoże studentom zdobyć odpowiednie kompetencje oraz pewien zakres wiedzy specjalistycznej. Nagrzewnica na krakowskiej uczelni została dodatkowo wyposażona w:
Wszystkie dodatkowe urządzenia i czujniki pozwalają na przeprowadzanie warsztatów bądź badań laboratoryjnych. Studenci mogą szeroko analizować uzyskane dane, tworzyć wykresy i rozwiązywać zadania, które są niezbędne w przyszłym wykonywanym zawodzie. Stanowisko badawcze zostało dodatkowo wyposażone w port USB umożliwiający podłączenia komputera oraz naukę komunikacji urządzeń poprzez Building Management System (BMS) przy użyciu protokołu Modbus RTU.
Jednym z podstawowych ćwiczeń jest przeprowadzenie pomiarów i wykonanie obliczeń cieplno-przepływowych wodnej nagrzewnicy powietrza. Studenci po zebraniu odpowiednich danych mogą wykonać kilka zadań jak np.:
- Obliczyć moc grzewczą urządzenia w oparciu o wydajność urządzenia.
- Obliczyć moc grzewczą urządzenia w oparciu o przepływ czynnika grzewczego.
- Porównać i zanalizować przeprowadzone obliczenia.
SEMINARIA DLA STUDENTÓW
Z myślą o studentach, którzy na ostatnich latach studiów chcieliby pogłębić wiedzę na temat trendów branżowych, organizujemy także tematyczne spotkania seminaryjne, prowadzone przez naszych specjalistów. Mają one na celu podnoszenie kompetencji w zakresie ogrzewania i wentylacji obiektów wielkokubaturowych. Podczas spotkań omawiamy najnowsze rozwiązania grzewczo-wentylacyjne, prezentujemy nowości oraz porównujemy konkurencyjne rozwiązania grzewcze. Oprócz części teoretycznej prowadzimy również część praktyczną zajęć. Dedykowane standy dają możliwość przećwiczenia nabytej w czasie seminarium wiedzy. Tematyka szkoleń jest zróżnicowana – od omówienia metod odzysku ciepła i metody ogrzewania obiektów wielkokubaturowych, po najnowsze przepisy i wymagania w branży HVAC odnośnie oszczędzania energii czy szkolenia stricte produktowe. Największą popularnością cieszą się nasze innowacyjne rozwiązania: bezkanałowa jednostka odzysku ciepła OXeN czy kompaktowy rooftop Cube.
FLOWAIR poprzez współpracę z uczelniami wyższymi bierze udział w kształceniu przyszłych specjalistów. Pomagamy młodym ludziom usystematyzować zdobytą podczas studiów wiedzę, a tym samym ułatwiamy im wejście w przyszłe życie zawodowe. Ćwiczenia przeprowadzane na podstawie realnych pomiarów z urządzeń oraz dodatkowe szkolenia pozwalają zdobyć wiedzę praktyczną potrzebną w takich zawodach jak projektant, instalator, inżynier czy programista. Zapraszamy na szkolenia!
Podobne wpisy
Komentarze
Brak komentarzy!
Zostaw Komentarz
Adres e-mail nie będzie widoczny