Zanieczyszczone i suche powietrze to jeden z największych wrogów wszystkich pracowników. Nie tylko utrudnia koncentrację, ale może też powodować choroby i alergie układu oddechowego. Przeczytaj, dlaczego świeże powietrze pozytywnie wpływa na produktywność Twoich pracowników i jak możesz zadbać o jego jakość.
Jakie są fakty?
We wrześniu 2019 r. fundacja środowiskowa Hubbub w ramach kampanii AirWeShare opublikowała alarmujące wyniki. Wskazują one na brak elementarnej wiedzy w zakresie optymalnych warunków pracy wśród pracodawców.
Aż 90% pracowników nie wie, czy ich pracodawca stosuje jakąkolwiek politykę środowiskową w miejscu pracy. Ponad połowa zakłada, że w zakładzie nie zostały wdrożone żadne działania zmierzające do poprawy mikroklimatu.
To jednak nie wszystko! Okazuje się, że 42% pracodawców woli skierować pracowników na pracę zdalną, niż zainwestować w profesjonalną infrastrukturę HVAC.
Czym jest „syndrom chorego budynku”?
Organizacje zajmujące się ochroną środowiska coraz częściej zwracają uwagę na tzw. syndrom chorego budynku. To określenie używane w odniesieniu do pomieszczeń, które zapewniają tak złe warunki pracy, że przebywanie w nich powoduje:
- bóle i zawroty głowy,
- ospałość i zmęczenie,
- rozdrażnienie i problemy z koncentracją,
- alergie oddechowe i skórne.
Dla Ciebie – jako pracodawcy – oznacza to wymierne straty ekonomiczne wynikające z częstych zwolnień lekarskich, regularnej absencji w pracy, a w krańcowych przypadkach także problemy natury prawnej.
O ile możesz podnieść wydajność swoich pracowników?
Jeżeli zapewnisz swoim pracownikom komfortowe warunki pracy (temperatura, wilgotność, oświetlenie, wymiana powietrza), ich produktywność może wzrosnąć nawet o 20%! Tak wynika z raportu pod tytułem „Stwórzmy razem perfekcyjne stanowisko pracy” opublikowanym w 2019 r. przez firmę Sharp.
Ponadto właściwa kontrola temperatur w pomieszczeniach może sprawić, że wydajność zespołu wzrośnie o 4,1% nawet na koniec dnia pracy i odpędzi nadciągające marazm oraz zmęczenie.
Dlaczego tak się dzieje? Czyste i świeże powietrze sprawia, że pracownicy sprawniej radzą sobie z zadaniami, myślą kreatywniej i popełniają mniej błędów. Redukcja poziomu CO2 w pomieszczeniu pomaga też dotlenić organizm i utrzymuje w pogotowiu układ nerwowy, który nie popada w stan odrętwienia.
Ciągła wymiana powietrza oznacza także ograniczoną ekspozycję na kurz i alergeny, a w konsekwencji – mniej chorób i zwolnień! Tylko w Polsce infekcje układu oddechowego są powodem 18% wszystkich nieobecności w pracy.
Czy montaż instalacji HVAC musi być skomplikowany?
Wbrew pozorom zadbanie o mikroklimat w pracy nie musi być trudne. Zajrzyj na stronę FLOWAIR i poznaj innowacyjny system, który pozwala połączyć wiele urządzeń w jedną całość.
Wybieraj spośród m.in.:
- nagrzewnic i chłodnico-nagrzewnic,
- kurtyn drzwiowych,
- jednostek wentylacyjnych z odzyskiem ciepła,
- urządzeń typu rooftop.
Dzięki uniwersalnemu sterownikowi T-Box możesz kontrolować każde ogniwo systemu. Ustaw odpowiednią temperaturę i wilgotność dla każdego pomieszczenia, a w razie potrzeby przeprowadź diagnostykę serwisową.
Zadbaj o komfort swoich pracowników i popraw wydajność swojej firmy razem z FLOWAIR !
Podobne wpisy
Komentarze
Brak komentarzy!
Zostaw Komentarz
Adres e-mail nie będzie widoczny